PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nu börjar de gå för långt...

3 posters

Gå ner

Nu börjar de gå för långt... Empty Nu börjar de gå för långt...

Inlägg  Elenya's mån jan 05, 2009 1:44 pm

De två senaste veckorna har vi haft mellan -15 - -28 hemma... Töserna, som inte är sååå förtjust i kylan, har fått vara hemma mycke ensam när vi farit iväg (typ till stallet eller så..) och VARJE gång vi kommit hem har de legat någon bajskorv någonstans i huset Evil or Very Mad
De underliga har bara varit att vi inte alltid sett dom direkt, utan dom dyker som upp ett tag efter att vi kommit hem (fullt synliga) men vi har inte tänkt så mycke mer på de utan snällt plockat upp och i tanken skyllt allt på Troja (som haft lite besvärligt tidigare me att lbi rumsren)...

Igårkväll fick vi dock svart på vitt vem som egentlige är den skylldige... Jag och Troja gick och la oss i sängen och såg film, när vi kom upp på övervåningen fanns där inte en endaste bajskorv... Troja låg vid min sida heeeela tiden! Oscar såga att Zenya var bajsnödig (ni börjar ana vart ja är påväg va) släppte ut henne, hon gick ut på bron vände och sprang in... Oscar lyfte ner henne på backen nedanför bron och komenderade henne att gå och bajsa, hon sprang runt han och in... Han gav upp, tyckte att "skyll dej själv då, du får väl hålla dej". Han gick och borstade tänderna och Zenya kom upp på övervåningen, hon kom inte och la sig direkt men dock innan Oscar... När Oscar kom upp säger han lite irriterat till mej "Varför har inte du plockat upp bajskorvarna som ligger i hallen här uppe?!" Evil or Very Mad

Zenya den lilla sprätten har alltså börjat bajsa inne och jag och Oscar är skylldig Troja en stooor ursäkt (hon vet nog dock inte om de eftersom vi aldrig sabgt något om våra misstankar till henne Embarassed )
När vi började tänka efter så insåg vi ju att bajset alltid uppdagats EFTER att Zenya kommit från de rummet och INTE när vi varit borta... Hon vägrar alltså att gå ut och bajsa i kylan... Vad ska man göra? Tips någon??
Jag är ju inte såå sugen på att acceptera att mitt hus förvandlas till en toalett för de är mååånga kalla vinterdagar kvar här uppe!
Elenya's
Elenya's

Antal inlägg : 103
Age : 39
Ort : Älvsbyn
Registration date : 08-10-12

http://www.elenyas.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nu börjar de gå för långt... Empty Sv: Nu börjar de gå för långt...

Inlägg  Elenya's mån jan 05, 2009 1:45 pm

Jo, kan ju även lägga till att hon slutat bajsa på sig i sömnen nu iaf Wink
Elenya's
Elenya's

Antal inlägg : 103
Age : 39
Ort : Älvsbyn
Registration date : 08-10-12

http://www.elenyas.se/

Till överst på sidan Gå ner

Nu börjar de gå för långt... Empty Sv: Nu börjar de gå för långt...

Inlägg  Suvi med Sniff mån jan 05, 2009 2:01 pm

Hoppla... det är just detta jag är rädd för ska hända även här hos oss! Sniffen har så ont av kylan att han inte gör det han ska.
Suvi med Sniff
Suvi med Sniff

Antal inlägg : 537
Age : 53
Ort : Västerås
Registration date : 08-10-10

http://suvi.se

Till överst på sidan Gå ner

Nu börjar de gå för långt... Empty Sv: Nu börjar de gå för långt...

Inlägg  Gäst mån jan 05, 2009 5:00 pm

*Antingen vara stenhårda med att när hon är nödig så får hon inte komma in innan hon gjort det hon skall (gäller bara att man inte har en hund som är så envis att den far illa av det . . . hrm).

*Eller pälsa på täcke, skor och vänta ut. Där gäller det väl att man inte har en hund som är så envis att man själv far illa av det . . .

*Eller avgränsa ett rum eller en bit av altanen där man lägger ut tidningar och säger "Okay, här men inte någon annanstans". (Absoluta nödlösningen som jag förstår om ingen vill köra på).

*Något som brukar fungera för att få igång magen på de här hemma är att springa. Man (okay, sambon Wink ) tar på dem en sele, koppel och ger sig ut och springer tills de inte kan hålla sig längre.

Skönt att olyckorna i sömnen slutat iaf Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Nu börjar de gå för långt... Empty Sv: Nu börjar de gå för långt...

Inlägg  Sanna&Kelly mån jan 05, 2009 6:10 pm

Hm, knepigt! Jag skulle nog göra så att jag skulle stänga in hunden i bur när man kommer in kommer in om den inte gjort ifrån sig när den borde det. Förhoppningsvis så bajsar hon inte i buren. Nån halvtimme/timme senare får hon gå ut igen, vägrar hon bajsa då så är det in i buren igen ända tills hon gjort ifrån sig ute. Och troligtvis så är det mer lockande att bajsa ute i kylan än i en bur som man sitter instängd i.... Twisted Evil
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Nu börjar de gå för långt... Empty Sv: Nu börjar de gå för långt...

Inlägg  Gäst sön feb 22, 2009 2:33 pm

Hmmm känner igen detta. Wille har inget emot att kissa ute men bajsa vill han inte men då stannade jag ute tills han bajsade ca10 min. Nu så bajsar och kissar han näsan direkt för han vet att då får han gå in i värmen igen Smile

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Nu börjar de gå för långt... Empty Sv: Nu börjar de gå för långt...

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet