Allmänt skoj och glädjetråd
+17
Elly
Fotofreaket
ligistenzelda
Anna
Lystra
frida & elis
ZetaNova
stina o canyo
Suvi med Sniff
Jenni
Tacos
Arcan
BeeBronx
Rivendells Kattis
Pinscherflickorna
Sanna&Kelly
herrHarry
21 posters
Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Sv: Allmänt skoj och glädjetråd
Ja, jag tror att det äntligen har blivit vår!
Imorse såg jag årets första blomma, en liten vit variant.
Sedan gick Kelly förbi och klev på den... 

Imorse såg jag årets första blomma, en liten vit variant.

JA! Vår
. Snart kommer man gnälla på att det är för varmt eller regnar för mycket istf att det är för kallt eller snöar 

Gäst- Gäst
Cuthalion skrev:JA! Vår. Snart kommer man gnälla på att det är för varmt eller regnar för mycket istf att det är för kallt eller snöar
Ja, men det är positivare gnäll än det man håller på med nu...

ja igår regnade det när jag var ute med hundarna sista rundan men det var ett sånt där underbart regn jag njöt verkligen!
Allt skit försvinner nu!
Joo det är varmt på balkongen skönt i solstolen
Mvh Linda
Allt skit försvinner nu!

Mvh Linda
Tacos skrev:ja igår regnade det när jag var ute med hundarna sista rundan men det var ett sånt där underbart regn jag njöt verkligen!
Allt skit försvinner nu!
![]()
![]()
Mvh Linda
Ja, regnet igår kändes verkligen fräscht!
Gäst- Gäst
Måste bara berätta att jag var på bio igår och såg "Män som hatar kvinnor" GRYMT bra... vet inte om jag sett en bättre film nånsin.. *funderar*
Skulle LÄTT kunna investera i att se den igen på bio!
Skulle LÄTT kunna investera i att se den igen på bio!
Idag var vi på klubben och körde ett genrep inför lydnadstävlingen på söndag och överlag var Kelly jätteduktig! Dessutom gjorde han en klockren, skitfin ruta!!! 

Det har fortfarande inte kommit någon ny snö!
Kanske är det vår på riktigt nu!

Vårkänslor! 

ligistenzelda- Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13
Den lilla har drabbats av vårfnatt och kastar sig över allt och alla i hemmet. Hon skuttar, hoppar och tycker livet leker
. Det enda som är bättre än att fnatta omkring är att ligga och sola i ljuset från balkongdörren, gärna på rygg.
DET ÄR VÅR!

DET ÄR VÅR!

Gäst- Gäst
Åhhh idag går jag på sem jag ska vara ledig ända till den 19 april!!!
Fy faaan så nice!!
Jag ska njuta av våren!
Linda
Fy faaan så nice!!

Jag ska njuta av våren!
Linda
Våren är här nu!!
Massor av blåsippor har jag fotat

Ska fortsätta ligga på balkongen och njuta av solen idag!
Mvh Linda

Mvh Linda
¨Du är grym på att plåta blommor!!!!!Tacos skrev:Våren är här nu!!
Mvh Linda

Fotofreaket- Antal inlägg : 336
Registration date : 09-01-07
Hur gick det, var det 2:an???????Sanna&Kelly skrev:Idag var vi på klubben och körde ett genrep inför lydnadstävlingen på söndag och överlag var Kelly jätteduktig! Dessutom gjorde han en klockren, skitfin ruta!!!
Fotofreaket skrev:Hur gick det, var det 2:an???????Sanna&Kelly skrev:Idag var vi på klubben och körde ett genrep inför lydnadstävlingen på söndag och överlag var Kelly jätteduktig! Dessutom gjorde han en klockren, skitfin ruta!!!
Ja, det var 2:an. Det gick sådär, Kelly var jätteduktig överlag och jag är så nöjd men tyvärr nollade vi både rutan och hoppet för att Kelly ville springa av planen och äta leverpastej då...

Men med tanke på regn, lerig plan och debuttävling så var det faktiskt riktigt bra!

Ja det viktiga är ju att det känns bra och man har en plan för kommande träning, jag menar missar man spelar det ju ingen roll med hur mycket..När blir nästa tävling? Om 2-3 månader?Sanna&Kelly skrev:Fotofreaket skrev:Hur gick det, var det 2:an???????Sanna&Kelly skrev:Idag var vi på klubben och körde ett genrep inför lydnadstävlingen på söndag och överlag var Kelly jätteduktig! Dessutom gjorde han en klockren, skitfin ruta!!!
Ja, det var 2:an. Det gick sådär, Kelly var jätteduktig överlag och jag är så nöjd men tyvärr nollade vi både rutan och hoppet för att Kelly ville springa av planen och äta leverpastej då...![]()
Ett 3:e pris med 125,5 poäng.
Men med tanke på regn, lerig plan och debuttävling så var det faktiskt riktigt bra!
10 maj.
Nu är det ju mest finjustering känns det som, han kan momenten överlag. Däremot måste vi förbättra både rutan och hoppet med godis bredvid och att han ändå ska klara det, för det har vi faktiskt inte direkt tränat på utan jag har verkligen fokuserat på att han ska springa och ha dragning framåt, in i rutan och över hindret. Hade inte kunnat ana att han skulle göra på det här sättet faktiskt. Men det är bra att få reda på vad vi måste träna mer på!

Nu är det ju mest finjustering känns det som, han kan momenten överlag. Däremot måste vi förbättra både rutan och hoppet med godis bredvid och att han ändå ska klara det, för det har vi faktiskt inte direkt tränat på utan jag har verkligen fokuserat på att han ska springa och ha dragning framåt, in i rutan och över hindret. Hade inte kunnat ana att han skulle göra på det här sättet faktiskt. Men det är bra att få reda på vad vi måste träna mer på!
Jag är så glad efter en lyckad tur i skogen och att Arcan ff sköter sig kanon lös.. Inga tendenser till Jakt eller avstickare..
Ännu ivf... 

Arcan skrev:Jag är så glad efter en lyckad tur i skogen och att Arcan ff sköter sig kanon lös.. Inga tendenser till Jakt eller avstickare..Ännu ivf...

Ibland är Kelly så duktig att jag bara baxnar! Ingo fick vara lös en stund i skogen igår kväll och tyvärr såg vi ett par hundar som han drog till. Inte nog med att duktiga Kelly inte sticker fram utan jag kan dessutom sätta honom ner och där sitter han medan jag får springa till hundarna ca 30 meter bort och fånga in Ingo och kommer tillbaka till honom. Duktiga duktiga Kelly!

Jösses! Det var fan inte dåligt! Imponerande!Sanna&Kelly skrev:Ibland är Kelly så duktig att jag bara baxnar! Ingo fick vara lös en stund i skogen igår kväll och tyvärr såg vi ett par hundar som han drog till. Inte nog med att duktiga Kelly inte sticker fram utan jag kan dessutom sätta honom ner och där sitter han medan jag får springa till hundarna ca 30 meter bort och fånga in Ingo och kommer tillbaka till honom. Duktiga duktiga Kelly!![]()
För några dagar sedan såg jag en pinscher hemma i Edsberg! Den var röd och jättefin! Blev så glad för det är den första pinschern jag sett "på stan" (alltså inte hemma hos någon).
Sanna&Kelly skrev:Ibland är Kelly så duktig att jag bara baxnar! Ingo fick vara lös en stund i skogen igår kväll och tyvärr såg vi ett par hundar som han drog till. Inte nog med att duktiga Kelly inte sticker fram utan jag kan dessutom sätta honom ner och där sitter han medan jag får springa till hundarna ca 30 meter bort och fånga in Ingo och kommer tillbaka till honom. Duktiga duktiga Kelly!![]()
Oj, vad duktig! Hur har du gjort för att han ska bli så? Loke är väldigt pubertal just nu och sticker på varenda hund han ser

Men han har i alla fall inte dragit iväg utan anledning den senaste veckan! 

Canyo va ap duktig i går på agility träningen. hon är lite skottberöd o nån km i från oss så finns en pistol bana o de skulle ju skjutas så klart. canyo gillade det inte alls, men hon tyckte ändå att träningen va så kul att hon stuntade i att bli så beröd av skotten. mkt bra, 

Sida 4 av 6 • 1, 2, 3, 4, 5, 6
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|