Roliga kisställningar
3 posters
Sida 1 av 1
Roliga kisställningar
Alltså idag såg jag Zelda kissa på det mest märkliga sätt. Hon lyfte rumpan och bakbenen upp mot och över en sten och kissade! höll på att garva ihjäl mig, så jäkla synd att jag inte hann fota
Nån som känner igen sin hund?

Nån som känner igen sin hund?
ligistenzelda- Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13
Sv: Roliga kisställningar
Båda mina tjejer lyfter allt som oftast lite på ena bakbenet när de kissar. De började med det vid första löpet och nu gör de det oavsett om de löper eller inte. Visst ser det lite lustigt ut
Skulle inte vara så konstigt om folk som ser dem först tror att det är hanhundar... Dessutom kissar de flera gånger på varje promenad, inte bara en gång som jag antar att de flesta tikar (i alla fall av andra raser som jag känner) gör. Så visst kan man tycka att de är lite som hanhundar ibland
Jag vet att de flesta anser att de gör det för att de är dominanta, men jag har även läst en artikel där det påstods att tikar lyfter lite på ena bakbenet och liksom lutar sig lite för att sikta åt sidan så att det inte ska skvätta på dem. Men jag vet inte hur mycket det kan ligga i det...

Jag vet att de flesta anser att de gör det för att de är dominanta, men jag har även läst en artikel där det påstods att tikar lyfter lite på ena bakbenet och liksom lutar sig lite för att sikta åt sidan så att det inte ska skvätta på dem. Men jag vet inte hur mycket det kan ligga i det...
Eftersom Zelda löper nu så kan det ju mycket väl vara ett sätt att marknadsföra sig... Visa att här finns jag och om man kissar högre så "syns hon" ju tydligare.
Sanna: Ja hon överdriver väl markerandet, att stå på frambenen och lyfta rumpan för att kissa: hallååå här är jag
Hon kanske vill locka till sig snygga killar.
Celma&Dora: Zelda började också lyfta benet tror det var vid första löpet och hon kissar lika ofta (lr mer) som en hanhund och helst på speciella ställen som hon vill märka. Ja dom ser riktigt roliga ut
Kissa EN gång på promenad? finns det hundar som gör det?
Tror inte så mycket att det har med dominans att göra för Zelda är ganska osäker av sig, (finns ju hundar som kissar inne för att känna sig tryggare tex) men därmemot att dom vill göra sig hörda och kanske att det inte stänker så mycket på dom då. Första kisset på promenaden är som en "riktig" tik gör, resten är oftast olika variant på benlyftande.

Celma&Dora: Zelda började också lyfta benet tror det var vid första löpet och hon kissar lika ofta (lr mer) som en hanhund och helst på speciella ställen som hon vill märka. Ja dom ser riktigt roliga ut

Kissa EN gång på promenad? finns det hundar som gör det?

Tror inte så mycket att det har med dominans att göra för Zelda är ganska osäker av sig, (finns ju hundar som kissar inne för att känna sig tryggare tex) men därmemot att dom vill göra sig hörda och kanske att det inte stänker så mycket på dom då. Första kisset på promenaden är som en "riktig" tik gör, resten är oftast olika variant på benlyftande.
ligistenzelda- Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|