PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Roliga kisställningar

3 posters

Gå ner

Roliga kisställningar Empty Roliga kisställningar

Inlägg  ligistenzelda sön nov 16, 2008 7:14 pm

Alltså idag såg jag Zelda kissa på det mest märkliga sätt. Hon lyfte rumpan och bakbenen upp mot och över en sten och kissade! höll på att garva ihjäl mig, så jäkla synd att jag inte hann fota Laughing

Nån som känner igen sin hund?

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13

Till överst på sidan Gå ner

Roliga kisställningar Empty Sv: Roliga kisställningar

Inlägg  Sanna&Kelly sön nov 16, 2008 8:36 pm

En liten dominant donna tror jag minsann! Razz
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Inlägg  Celma & Dora sön nov 16, 2008 9:57 pm

Båda mina tjejer lyfter allt som oftast lite på ena bakbenet när de kissar. De började med det vid första löpet och nu gör de det oavsett om de löper eller inte. Visst ser det lite lustigt ut Laughing Skulle inte vara så konstigt om folk som ser dem först tror att det är hanhundar... Dessutom kissar de flera gånger på varje promenad, inte bara en gång som jag antar att de flesta tikar (i alla fall av andra raser som jag känner) gör. Så visst kan man tycka att de är lite som hanhundar ibland Rolling Eyes

Jag vet att de flesta anser att de gör det för att de är dominanta, men jag har även läst en artikel där det påstods att tikar lyfter lite på ena bakbenet och liksom lutar sig lite för att sikta åt sidan så att det inte ska skvätta på dem. Men jag vet inte hur mycket det kan ligga i det...
Celma & Dora
Celma & Dora

Antal inlägg : 26
Registration date : 08-10-11

http://celma.se

Inlägg  Sanna&Kelly mån nov 17, 2008 10:53 am

Eftersom Zelda löper nu så kan det ju mycket väl vara ett sätt att marknadsföra sig... Visa att här finns jag och om man kissar högre så "syns hon" ju tydligare.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Inlägg  ligistenzelda mån nov 17, 2008 3:39 pm

Sanna: Ja hon överdriver väl markerandet, att stå på frambenen och lyfta rumpan för att kissa: hallååå här är jag Razz Hon kanske vill locka till sig snygga killar.

Celma&Dora: Zelda började också lyfta benet tror det var vid första löpet och hon kissar lika ofta (lr mer) som en hanhund och helst på speciella ställen som hon vill märka. Ja dom ser riktigt roliga ut Very Happy
Kissa EN gång på promenad? finns det hundar som gör det? Shocked

Tror inte så mycket att det har med dominans att göra för Zelda är ganska osäker av sig, (finns ju hundar som kissar inne för att känna sig tryggare tex) men därmemot att dom vill göra sig hörda och kanske att det inte stänker så mycket på dom då. Första kisset på promenaden är som en "riktig" tik gör, resten är oftast olika variant på benlyftande.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet