PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Glöm inte timmen

5 posters

Gå ner

Glöm inte timmen Empty Glöm inte timmen

Inlägg  BeeBronx lör okt 25, 2008 11:35 am

som du skall vrida tillbaka klockan ...

Men just nu, sitter här och funderar på vintertiden som inträder imorrn för då är det dags igen eller rättare sagt inatt klockan tre. Då ska klockan vridas tillbaka en timme och vips -

Äntligen skall vi få tillbaka en utlånad timme.

Det var på tiden tycker alla krogbesökare som får en timme extra att vara ute och partaja på.

Jag själv hoppas på lika underbart vackert väder imorgon som idag - och då kommer jag ta en extra lång promenix ... för min extra timme.

MEN frågan är ändå VARFÖR vi måste gå tillbaka till vintertid?
Jag frågar mig fortfarande varför vi ska göra eftermiddagarna mörkare bara för att det är vinter. Sommartid känns som ett betydligt bättre koncept på alla punkter. Det blir visserligen ljusare på morgnarna, men det är ju bara besvärligt med den låga vintersolen som ska lysa en i ansiktet när man kör bil tidigt till en eller annan hundaktivitet på helgerna. Dessutom är det ändå mörkt när väckarklockan ringer.

Vad säger ni? Ska vi hoppa över det i år?

Tittar man på en karta över tidszoner i världen ser man ju tydligt att Sverige ligger alldeles fel i tid. Vi borde ha samma tid som Finland. Alltså den tid vi har när vi har sommartid.

Till vilken nytta är de ljusare morgnarna när det blir beckmörkt redan vid fyratiden på eftermiddagen? Spenderar all ljus tid på jobbet helt enkelt ... tur man jobbar på så sätt att man är ute varje dag ... i stort oavsätt väder Wink

Tidig morgon med gnistrande snö … som om vi skulle få snö nere i Trelleborg … långpendlare ska inte behöva åka till jobbet i kolmörker, det borde bli något färre trafikolyckor om fler människor åker iväg i dagsljus än i mörker. Men å andra sidan ska de väl hem också? Och då är det ju redan mörkt, vid typ 3 på eftermiddagen …
Låt oss behålla sommartiden!

Vad gör du med din extra timme?
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Glöm inte timmen Empty Sv: Glöm inte timmen

Inlägg  Eva - Cha'diaz kennel lör okt 25, 2008 10:51 pm

Hehe, tackar så HEMSKT mycket för påminnelsen...iofs så är det än osett om jag likväl lyckas glömma bort det...eller, OM jag väl kommer ihåg det lyckas ställa om klockan åt fel håll?! Embarassed Very Happy Suspect
Eva - Cha'diaz kennel
Eva - Cha'diaz kennel

Antal inlägg : 111
Registration date : 08-10-12

http://www.chadiaz.com

Glöm inte timmen Empty Men alltså!

Inlägg  Rivendells Kattis lör okt 25, 2008 11:10 pm

Jag har ju en tid att passa i morgon... kl 10. NÄR ska jag vara där då????? (eller jag fattar ju att jag ska vara där då... klockan 10...) Ska jag ställa om klockan ikväll? Bakåt, eller hur?

Kanske måste det... annars får jag ju spunk imorgon... Går och lägger mig vid 23-nånting... Då blir det alltså, 22-nånting?? Rätt? Och ställer jag väckarklockan då till imorgon ska det vara safe? Ojojoj... HUUUR ska detta gå?

//Kattis

Läs mitt inlägg om min träning idag... helt sjukt!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Inlägg  Gäst sön okt 26, 2008 12:01 am

Rivendells Kattis skrev:Jag har ju en tid att passa i morgon... kl 10. NÄR ska jag vara där då????? (eller jag fattar ju att jag ska vara där då... klockan 10...) Ska jag ställa om klockan ikväll? Bakåt, eller hur?

Kanske måste det... annars får jag ju spunk imorgon... Går och lägger mig vid 23-nånting... Då blir det alltså, 22-nånting?? Rätt? Och ställer jag väckarklockan då till imorgon ska det vara safe? Ojojoj... HUUUR ska detta gå?

//Kattis

Läs mitt inlägg om min träning idag... helt sjukt!

0300 inatt skall klockan vridas tillbaka en timme, det vill säga du skall var på plats klockan 11 sommartid imorgon.

Gäst
Gäst

Inlägg  Rivendells Kattis sön okt 26, 2008 12:07 am

Cuthalion skrev:

0300 inatt skall klockan vridas tillbaka en timme, det vill säga du skall var på plats klockan 11 sommartid imorgon.

Ehhhhhhh... jooooooo, nu vart jag ju klar på det hela! affraid

Du menar, om jag inte gör nåt med min klocka alls... så ska jag vara där kl 11? Rätt? Och om jag ställer om klockan innan jag somnar så ska jag vara där 10? Rätt?

Hoppas bara dom ställt om klockan rätt dit jag ska... Rolling Eyes
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Inlägg  Saila sön okt 26, 2008 12:14 am

Rivendells Kattis skrev:
Cuthalion skrev:

Du menar, om jag inte gör nåt med min klocka alls... så ska jag vara där kl 11? Rätt? Och om jag ställer om klockan innan jag somnar så ska jag vara där 10? Rätt?

Det stämmer Kattis, om du inte gör något med klockan så ska du vara där klockan 11 om de följer tiden korrekt efter bytet.

Det som är bra när klockan ställs åt detta håll och man har någon tid att passa är ju just att man inte missar tiden i alla fall, man kan ju dock i onödan vara 1 timme för tidigt

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Inlägg  Rivendells Kattis sön okt 26, 2008 12:19 am

Saila skrev:
Rivendells Kattis skrev:
Cuthalion skrev:

Det stämmer Kattis, om du inte gör något med klockan så ska du vara där klockan 11 om de följer tiden korrekt efter bytet.

Det som är bra när klockan ställs åt detta håll och man har någon tid att passa är ju just att man inte missar tiden i alla fall, man kan ju dock i onödan vara 1 timme för tidigt

/Saila

Hihihihi! Ok, då ställer jag om klockan nu, ställer väckarklockan och landar på min destination klockan 10! *fniss*
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Inlägg  Anna mån okt 27, 2008 4:55 pm

Ett bra sätt att tänka på när det gäller det här med en timme fram eller bak:

På våren ställer man FRAM utemöblerna = ställ fram klockan en timma

På hösten ställer man TILLBAKA utemöblerna = ställ tillbaka klockan en timma
Wink

Anna

Antal inlägg : 169

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Inlägg  Eva - Cha'diaz kennel mån okt 27, 2008 10:08 pm

Anna skrev:Ett bra sätt att tänka på när det gäller det här med en timme fram eller bak:

På våren ställer man FRAM utemöblerna = ställ fram klockan en timma

På hösten ställer man TILLBAKA utemöblerna = ställ tillbaka klockan en timma
Wink

Ahhhhaaaaaa...toppenbra tips!!!!!!!!!!! Very Happy
Eva - Cha'diaz kennel
Eva - Cha'diaz kennel

Antal inlägg : 111
Registration date : 08-10-12

http://www.chadiaz.com

Inlägg  Sponsored content