PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Världens mest bortskämda ras?

+5
Jenni
ligistenzelda
BeeBronx
Celma & Dora
frida & elis
9 posters

Gå ner

Världens mest bortskämda ras? Empty Världens mest bortskämda ras?

Inlägg  Gäst fre okt 24, 2008 2:45 pm

Det som slog mig när jag började leta efter en ras som skulle kunna passa mig var att majoriteten av alla bilder man hittade på pinschrar bestod av att hunden eller hundarna antingen låg i knäet på sin husse/matte eller i soffan eller i sängen . . .

Vilken annan ras jag än tittade på så verkade de inte vara i närheten av att tillbringa så mycket tid i sin mattes/husses famn som pinschern.

Kan det vara så att pinscher-ägare blir "mysifierade" då de får sin guldklimp eller är det en viss typ av person som dras till rasen?

/En matte som häromdagen vaknade UNDER sambo och hund och där sambon en natt valde soffan för att inte väcka hunden som sov så gott . . . Suspect

Gäst
Gäst

Till överst på sidan Gå ner

Världens mest bortskämda ras? Empty Sv: Världens mest bortskämda ras?

Inlägg  frida & elis fre okt 24, 2008 4:35 pm

Majoriteten av alla Elis-bilder är när han sover i soffan, han är så himla mycket enklare att fota då!
Men visst, en hel del tid spenderas med matte i soffan, och visst sover han i sängen på nätterna, gärna tryckt mot mattes rygg så hon får ligga som en räka.
frida & elis
frida & elis

Antal inlägg : 76
Registration date : 08-10-11

http://www.fjii.se

Inlägg  Celma & Dora fre okt 24, 2008 5:41 pm

Kanske är det så att pinschrar med sin list lyckas få sina mattar och hussar att låta dem sitta i knät, ligga i soffan och sängen osv ?! Wink En pinscher är ju envis, smart och skicklig på att få igenom sin vilja så det är klart de lyckas Very Happy Sen verkar ju väldigt många pinschrar älska att ligga nära och mysa också I love you
Mina får vara i soffan men inte i sängen och de är båda myshundar som älskar att ligga nääära i soffan och sitta i knät. Dora är mer myshund än Celma. Dora bara älskar att ligga i famnen och sova kind mot kind. Bortskämd? Nääää Laughing
Celma & Dora
Celma & Dora

Antal inlägg : 26
Registration date : 08-10-11

http://celma.se

Inlägg  BeeBronx fre okt 24, 2008 7:00 pm

Innan Bronx kom hem, jag hämtade honom i Sthlm av Uffe - var Mats Wink rörande överrens om att inga hundar isängen...

Tog väl två sekunder den första dagen Bronx var hemma hos oss, soffan och sängen var intagen.

Nu mer - allteftersom skaran växer ... Vegas sovar ALLTID i sängen, Beejay är som en hoppjerka och Bronx har nu valt att sova i sin egen BIAbed bredvid mig.

På morgonen kommar Bronx upp och mornar Matte Wink MYS.

Soffan är allt för trång - så nu, just nu ligger tre pinscher i trean och Mats sitter i tvåan och jag sitter i en fotölj Wink med fotpall och datan i knät.

Så - det där med hundens plats ... är där jag är - så är det iaf här Wink
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Inlägg  ligistenzelda fre okt 24, 2008 10:12 pm

Zelda är den kelsjukaste hunden jag någonsin skådat och jag tycker att det verkar vara nära på ett rasdrag Wink . Zelda kan inte komma nära nog och vem tackar nej till pinscherkramar och pussar? Riktiga soffvräkare och sängvärmare, fungerar även som halsduk eller filt. Very Happy Fast Zelda får inte vara i sängen, det är kattens plats. Och tur är väl det för annars skulle hon tränga ut mig och sambon, hon tar upp sjukt stor plats för att vara en 10Kg hund haha.

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13

Inlägg  Gäst sön feb 22, 2009 2:43 pm

Wille får inte vara i sängen det har hänt nån gång när han eller Oliver väkt honom vid 4-5 på morgonen att jag tagit upp honom för då somnar han om nån timme annars sover han i sin korg brevid mig. Soffan skulle han inte få vara i men får det ganska ofta i alla fall och då mycker han vill jag lova. När Oliver ska ligga och mysa innan han ska lägga sig är det BARA Wille som gäller inte pappa och mamma utan han säger Ollis Wille mysa soffan Laughing

Gäst
Gäst

Inlägg  Jenni sön feb 22, 2009 10:03 pm

Själva poängen med att ha hund är väl att man ska gulla med den Very Happy och man kan ju inte ligga på golvet jämt så Loke får vara överallt. Fast när husse är hemme får han sova i sin Bia-bädd på nätterna. Loke alltså...
Jenni
Jenni

Antal inlägg : 191
Registration date : 08-10-14

http://loketoke.blogg.se

Inlägg  Sanna&Kelly sön feb 22, 2009 10:09 pm

Jenni skrev:Själva poängen med att ha hund är väl att man ska gulla med den Very Happy

Precis! Även om andra såklart får göra som de vill så kan jag inte förstå hur man kan välja bort att ha sin hund uppe hos sig i soffa och säng... Rolling Eyes
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Inlägg  Gäst sön feb 22, 2009 11:17 pm

Sanna&Kelly skrev:
Jenni skrev:Själva poängen med att ha hund är väl att man ska gulla med den Very Happy

Precis! Även om andra såklart får göra som de vill så kan jag inte förstå hur man kan välja bort att ha sin hund uppe hos sig i soffa och säng... Rolling Eyes
Eftersom våran son brukar komma över till oss på natten han är snart två år så vill vi inte riskera att han ska göra illa Wille eller att Wille ska göra illa honom. När Oliver inte kommer till oss längre eller blir äldre så kan ajg inte svara på hur det blir då Laughing

Gäst
Gäst

Världens mest bortskämda ras? Empty Astma är det ett giltigt förfall?

Inlägg  Rivendells Cathrine mån feb 23, 2009 9:36 am

Jag har ju inte mina hundar i sängen längre. Eftersom det i stort sett alltid renderar i ett astmaanfall inom två dagar. Annars får mina hundar vara överallt men övervåningen där jag & barnen har sovrum är off limit. Men jag är ju hemma hela dagarna så vi gosar så det räcker och blir över ändå.

Sedan tycker jag mina hundar blivit coolare när dom ska bli lämnade sedan jag inte har dom i sängen på natten. Dom vänjer sig vid att man stänger bort dom men ändå är kvar.

Sedan sover jag mkt bättre om jag varken har ungar eller hundar i sängen så mina barn får inte sova i min säng heller om dom inte är sjuka eller liknande. Man får träna dom precis som jyckarna och det innebär att kommer dom så bär jag dom tillbaka daddar och håller hand en stund tills dom somnat om. Efter ett par månader så kommer dom inte Wink
Men Jonas är iallafall inte utsparkad ur sängen Very Happy

Ha det gott

Cathrine
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133

http://www.rivendells.se

Inlägg  Sanna&Kelly mån feb 23, 2009 10:56 am

Det är ju en annan sak om man har giltiga skäl, det kan jag förstå. Eller om man har en stor, drägglig långhårig sak.. Fast då kan jag ju å andra sidan inte förstå hur man kan skaffa en sådan ras... Rolling Eyes (Jo, möjligtvis om det är en jakt/bruks/draghund som har ett specifikt syfte.

Aja, folk gör som de vill men om jag inte kan ha min hund i soffa och säng så skulle jag inte vilja ha hund eftersom det för mig är halva grejen.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Inlägg  ligistenzelda mån feb 23, 2009 2:20 pm

Sanna&Kelly skrev:Det är ju en annan sak om man har giltiga skäl, det kan jag förstå. Eller om man har en stor, drägglig långhårig sak.. Fast då kan jag ju å andra sidan inte förstå hur man kan skaffa en sådan ras... Rolling Eyes (Jo, möjligtvis om det är en jakt/bruks/draghund som har ett specifikt syfte.

Aja, folk gör som de vill men om jag inte kan ha min hund i soffa och säng så skulle jag inte vilja ha hund eftersom det för mig är halva grejen.

Om inte annat så slipper man sparka hunden ur sängen när husse och matte ska kramas Laughing Jag tycker det är skönt att slippa Zelda när jag sover, det blir smutsigt, hon tar upp för stor plats, ligger och tvättar mig, nä ok för undantagsfall som på landet eller när husse är bortsrest, men annars klarar jag mig bra utan pisnchermonstret i sängen. Men i soffan får hon självklart får vara i, jag orkar inte sitta på golvet när man vill klappa vovven.

ligistenzelda

Inlägg  stina o canyo mån feb 23, 2009 7:17 pm

canyo är överallt i soffa o i sängen. hon blir väldigt stött om hon inte får ligga i sängen. lixom suckar o piper. men är vi borta så" frågar" hon om lov innan hon hoppar upp nånstans. sätter sig vid fötterna tittar på den som vi är på besök hos o säger med "bedjande" blick, får jag lägga mig lite i soffan?

stina o canyo

Antal inlägg : 145

http://cennan.blogg.se/

Inlägg  Jenni mån feb 23, 2009 7:41 pm

ligistenzelda skrev:Om inte annat så slipper man sparka hunden ur sängen när husse och matte ska kramas Laughing

Officiellt får Loke inte vara i sängen om den inte är bäddad. Det var framförallt husse som hade synpunkter på det och jag gick väl med på det så vi bestämde det innan Loke kom till oss. Nu är ju husse bara hemma på helgerna så på vardagsnätter sover Loke med mig under täcket men på helgerna vet han att han ska sova i sin säng. Schhhhh...... Twisted Evil
Jenni
Jenni

Inlägg  ligistenzelda ons feb 25, 2009 4:19 pm

Jenni skrev:
ligistenzelda skrev:Om inte annat så slipper man sparka hunden ur sängen när husse och matte ska kramas Laughing

Officiellt får Loke inte vara i sängen om den inte är bäddad. Det var framförallt husse som hade synpunkter på det och jag gick väl med på det så vi bestämde det innan Loke kom till oss. Nu är ju husse bara hemma på helgerna så på vardagsnätter sover Loke med mig under täcket men på helgerna vet han att han ska sova i sin säng. Schhhhh...... Twisted Evil

Haha Loke är smart Smile Jag och Zelda har en liknande överenskommelse, men bara om jag vill så låter jag henne "smyga upp" i sängen när husse är borta. Är ganska mysigt, men det blir så jäkla varmt så jag säger nej oftare än jag låter henne.

ligistenzelda

Inlägg  ZetaNova ons feb 25, 2009 5:56 pm

Mina två får med vara överallt hemma hos mig, Zeta sover alltid under täcket på yttersidan om mig med sin rygg mot min mage. Nova brukar komma och gå lite när det gäller under täcket, ibland ligger vi alla sked... Jag, sen Zeta och sen Nova sked på Zeta Very Happy Nova brukar bli lite varm och flytta ut på den lediga delen av sängen (när husse inte är här) eller lägga sig vid huvudkuddarna. Nova sover gärna med huvudet på huvudkudden.

Hos husse får de inte vara i soffan men i sängen och det accepterar de fullt ut, eller Zeta tar ibland sig en smygis upp i soffan när man inte är i rummet... Wink

Varken Nova eller Zeta lägger sig gärna på golvet, utan det måste iallafall ligga en matta eller en filt för de ska komma till ro på golvet Wink Fina flickor Very Happy

ZetaNova
Admin

Antal inlägg : 184
Registration date : 08-10-09

Inlägg  Jenni ons feb 25, 2009 10:20 pm

ZetaNova skrev: Varken Nova eller Zeta lägger sig gärna på golvet, utan det måste iallafall ligga en matta eller en filt för de ska komma till ro på golvet Wink Fina flickor Very Happy

Samma med Loke. Han skulle aldrig komma på tanken att lägga sig på ett golv! Laughing
Jenni
Jenni

Inlägg  Sanna&Kelly tor feb 26, 2009 10:27 am

Kelly kan ligga på bara golvet vid enstaka tillfällen men det är mkt sällsynt. Finns det en filt, matta eller möbel så är det ju alltid att föredra! king

Kom att tänka på att jag bara vid ett tidigare tillfälle sett en pinscher med sådana där förhårdnader som hundarna får vid armbågarna för att de ligger direkt på golvet.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Inlägg  ligistenzelda tor feb 26, 2009 7:12 pm

Sanna&Kelly skrev:Kelly kan ligga på bara golvet vid enstaka tillfällen men det är mkt sällsynt. Finns det en filt, matta eller möbel så är det ju alltid att föredra! king

Kom att tänka på att jag bara vid ett tidigare tillfälle sett en pinscher med sådana där förhårdnader som hundarna får vid armbågarna för att de ligger direkt på golvet.

Rakt på golvet har jag aldrig sett min hund ligga Laughing

ligistenzelda

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet