PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

ÄNTLIGEN - KATTIS ...

3 posters

Gå ner

ÄNTLIGEN - KATTIS ... Empty ÄNTLIGEN - KATTIS ...

Inlägg  BeeBronx ons okt 22, 2008 10:08 am

VAD SÄGER DU - SKALL VI .. JAG KÖRA OCH DU RULLA HUSVAGN TILL MOTALA?
Äntligen et sunt steg i rätt riktning!!!!

MOTALA
Populärt beslut bland hundägare

Hundägare välkomnar beslutet om förbjudna fyrverkeripjäser i centrala Motala.
Men man vill mer än så.
– Det vore bra om det gällde över hela kommunen, säger Monika och Arne Andersson.

Sonny, 5 månader, och Jerry, 4 år, hoppar och viftar på svansarna.
De är två levnadsglada pudlar som gillar att vara ute i det fria.
Nu kan jyckarna se fram mot ett lugnt centrum i Motala framöver.
Det kan Monika och Arne Andersson också.
– Det var på tiden att man förbjöd smällare och raketer. Gud, vad många husdjur som mått dåligt av allt oväsen tidigare.
Paret Andersson hade tidigare hundar som var fullständigt livrädda för ljudet av fyrverkerier.
– Dom mådde verkligen dåligt. Vi försökte skydda dom så gott det gick, men varje storhelg var en pärs, minns Monika.
Sonny och Jerry är inte alls lika känsliga för höga ljud.
De reagerar knappt alls på plötsliga smällar eller dunsar.
– Vi är förstås väldigt tacksamma för det, men samtidigt tänker vi på alla andra djur som far illa, säger Arne.
Skjutförbudet borde gälla över hela kommunen och inte bara de centrala stadsdelarna, anser Anderssons.
– Men det här är ändå en bra början, menar Monika.

Nu när någon har börjat och tagit sitt förnuft til fånga kanske det är lättare att trycka på sina egna städer...
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

ÄNTLIGEN - KATTIS ... Empty Sv: ÄNTLIGEN - KATTIS ...

Inlägg  Gäst ons okt 22, 2008 12:28 pm

Helt underbart att någon tar tag i det hela! Finns ingen anledning till varför alla måste hålla på med denna livsfarliga underhållning. Dessutom är det alltför ofta småungar som håller på med smällarna och de tar ingen hänsyn till att ett fönster, en arm eller en hund kan gå åt.

Heja Motala!

Gäst
Gäst

Inlägg  Saila ons okt 22, 2008 12:50 pm

Trots att jag har en lite skottkänslig hund så är jag inte för detta med förbud. Iofs så låter det smart så som de gjort med förbudet mitt i centrala motala då, men undra var gränsen går. Hur mycket komemr smällandet höras ändå?

Jag skulle nog aldrig vilja att detta förbjöds helt i hela landet eftersom att människor måste ju få fira traditioner som man gjort också. Iofs har smällare itne bara en negativ effekt på hundar utan det händer ju olyckor varje år, menar mer förbud i allmänhet som jag är lite skeptisk till

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110

http://www.zepzax.com

Inlägg  Rivendells Kattis ons okt 22, 2008 5:07 pm

Jag tycker spontant att det är ett bra beslut! Flyttar gärna till Motala bara för det!

MEN vad jag vet så har det varit förbjudet i tätbebyggt område länge... och det är ju inte direkt så att det förbudet har följts! Jag känner att det skulle vara HELT ok för mig att stå ut med smällare och fyverkerier på de aftnar där vi firar med raketer, dte hör lite till för min del med! Och om det skulle vara så att det smällde mella 22-00... INGA problem!

Men det smälls ju 2 veckor före och två veckor efter, när som helst på dan och ÖVERALLT! Det är där jag känner min frustration! Alla jävla föräldrar som köper smällare till sina barn, det är dom man måste sätt dit! Barnen vet förmodligen inte om att det är förbjudet... och om dom vet det, så är det ett väldigt märkligt sätt för föräldrar att lära sina barn att regler skall följas!

Men det är bra för dom som bor i Motala... men jag tror dock att det kommer vara full rulle i centrum ändå... Det bara är så!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Inlägg  Saila ons okt 22, 2008 6:07 pm

Rivendells Kattis skrev:Jag tycker spontant att det är ett bra beslut! Flyttar gärna till Motala bara för det!

MEN vad jag vet så har det varit förbjudet i tätbebyggt område länge... och det är ju inte direkt så att det förbudet har följts! Jag känner att det skulle vara HELT ok för mig att stå ut med smällare och fyverkerier på de aftnar där vi firar med raketer, dte hör lite till för min del med! Och om det skulle vara så att det smällde mella 22-00... INGA problem!

Men det smälls ju 2 veckor före och två veckor efter, när som helst på dan och ÖVERALLT! Det är där jag känner min frustration! Alla jävla föräldrar som köper smällare till sina barn, det är dom man måste sätt dit! Barnen vet förmodligen inte om att det är förbjudet... och om dom vet det, så är det ett väldigt märkligt sätt för föräldrar att lära sina barn att regler skall följas!

Men det är bra för dom som bor i Motala... men jag tror dock att det kommer vara full rulle i centrum ändå... Det bara är så!

Det kan jag hålla med om att det vore en perfekt lösning på det hela med att tillåta vissa tider/dagar. Detta med veckor i sträck är ju jobbigt, man vet aldrig om det ska komma en smäll

/Saila
Saila
Saila

Antal inlägg : 110

http://www.zepzax.com

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet