PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Hur summetrisk är DU?

+4
Sanna&Kelly
Eva - Cha'diaz kennel
Meile
Rivendells Kattis
8 posters

Gå ner

Hur summetrisk är DU? Empty Hur summetrisk är DU?

Inlägg  Rivendells Kattis mån okt 20, 2008 11:24 pm

Alltså... jag har nog en liten knepig inställning till saker och ting... Jag har svårt för saker som är ojämna... eller inte summetriska... Se bara...:

Hundarna har varsitt LÄDER-koppel, dessa är nästintill lika. Ghiblis är sytt i handtag och nere vid haken... Blessins är flätat, för det kvinnliga...
Dom har varsitt halsband i fleece... svart inuti och kamouflage utanpå...
Dom har varsitt halsband i ökenkamouflage, neoprene inuti och kamo utanpå.
Dom har likadana vintertäcken, Ghibli har svart färg på sitt Blessin rött... (klarar inte riktigt att ha täckena på... dom är inte lika... HUR tänkte jag när jag köpte dem??? Shocked )
Deras Bia-bäddar hade olika överdrag... men det är åtgärdat!
Deras selar... en svart och en blå (??? hur kom det sig nu då??) Dom används... inte helt ok känner jag eftersom dom är olika färg... men det var ju lixom ett måste eftersom dom ställs in olika.
Dragselarna är samma färg, röda! Ville dock ha gummilinan i samma färg som selarna... med då fanns inte den där dubbel-grejjen som man har längst ut i rött... bara gul... så nu är linan gul oxå... TRE färger i samma utrustning funkar ju inte...
Flexikopplena, ett rött och ett grönt! Det fanns inget svart när jag skulle köpa ett nytt... det svarta gick sönder...

Summan av kardemumman... Skulle jag ha råd... skulle jag definitivt komplettera mina selar, koppel, linor etc till sumetri! Helst SVART av allt... förutom selen till Blessin... den kan vara röd och användas med det röda flexit...

För att skilja kopplena åt eftersom halsbanden oftast sitter ihop med kopplena... har jag köpt namn-skyltar som sitter på dem... Rosa till Blessin och Blå till Ghibli... Det är en sån liiiten detalj så jag störs inte av det. Kopplena ska helst ha egna krokar... Blessins på egen och Ghiblis på egen...

Knäpp?? Joooo! Jag sorterar maten i kylskåpet oxå... gärna så det står ungefär lika mycket på varje hylla... och "rätt" matvaror på "rätt" hylla! Kött kan inte vara på samma hylla som grönsaker... mejeri har en egen hylla...

Sätter jag upp tavlor ska det vara summetriskt... mitten på väggen, mäta ut och dubbekolla!

Skulle ALDRIG kunna sätta på mig olika strumpor... Har svårt för olika färger på handdukar i badrummet... eller iallafall samtidigt!

Listan är lång... jag är lite knäpp! Men jag erkänner det...

Hur summetrisk är DU?

(Är det inte liiiite normalt??? Question )
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Hur summetrisk är DU? Empty Sv: Hur summetrisk är DU?

Inlägg  Meile mån okt 20, 2008 11:53 pm

Har precis samma hang-ups.

Alla hundar ska ha likadana grejor, ska det skiljas år så räcker det med någon liten namnbricka bara, annars ska färg, m.m. helst överensstämma.

Liksom mat i kylen. Kaffekoppar i skåpet. Böcker i hyllan. M.m., m.m..

Fast jag trodde det hette symmetrisk...? ;-)
Meile
Meile

Antal inlägg : 60
Registration date : 08-10-12

http://www.asynjans.se

Inlägg  Gäst mån okt 20, 2008 11:54 pm

Haha, så illa hoppas jag aldrig att det blir Wink .

Dock har jag börjat samla på mig mer och mer lika saker så att det i framtiden blir symmetriskt utifall att Totte får en kompis i framtiden. Dessutom köper jag gärna två åt gången när det kommer till glas, kuddar etc så att det blir snyggt men det handlar inte om symmetri utan vanligt förnuft Rolling Eyes.

Men du som är expert på att synka saker (jag har nog sett dina hundar och ditt hem), fungerar pink camo med woodland camo? Suspect

Gäst
Gäst

Inlägg  Eva - Cha'diaz kennel tis okt 21, 2008 12:04 am

JAG, JAG, JAG, JAG...erkänner allt!!! Embarassed

För att inte tala om organisera och planera...

Eva Elizabeth Organisera Planera Brunström, japp...det låter som jag!!!! tongue

Senast ändrad av RedPinz den tis okt 21, 2008 1:38 am, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : tillägg i texten)
Eva - Cha'diaz kennel
Eva - Cha'diaz kennel

Antal inlägg : 111
Registration date : 08-10-12

http://www.chadiaz.com

Inlägg  Sanna&Kelly tis okt 21, 2008 10:08 am

Inte så symmetrisk... För då hade jag ju inte bara haft en osymmetrisk hund, utan ett par som kan matchas och synkas... Wink

Men visst, lite symmetri vill man ju ha i vardagen men på ett lite sunt sätt så där, inte så maniskt som en del andra... Wink Laughing
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642

http://www.barkingkelly.se

Inlägg  BeeBronx tis okt 21, 2008 10:15 am

Tre hundar med 3 likandana
* viltspårselen
* svarta nylonstryp
* kedjestryp
* nitade halvstryp i läder - svarta så klart Wink
* Klövjeväskor - dock i olika storlekar Wink
* svarta läderkoppel - bronx har ett jocke de andra har så likadana som det går ... utan att ha fått tag på jockes.

sedan har Bronx ... pjallar massa extra med honom, ett täcke som är mycket (inbillar jag mig) bättre och varmare. Han har ju en annan livstakt än mina andra - som de flesta säkert vet Wink
Bronx har också en egen BIAbädd som han egenhändigt vann i BIAbäddcupen Wink

Vegas har massa, massa glitter och bling, bling halsband ... hon är ju en vacker tik som behöver lite juveler Wink - Använder dem typ aldrig ... men visst skall man ha dem!
Vegas sover i sängen hela natten och vill inte ligga nere på golvet... ?

Beejay har alla leksaker här hemma - det har HAN bestämt, han lånade ut allt till valparna ... men nu är de hans igen Wink
BeeJay har fått en egen BIAbädd, inköpt av matte - den ligger han i stundtals under natten - sedan är det under mattes täcke.

Utöver det har jag bara blå kryddor på min kryddhylla - alla med konstiga fäger döljs inne i skåpet.
I mitt kylskåp har pålägg en hylla, grönsaker en, i frysen har mitt veg en hylla, hundarnas och Mats har också egen ... ordning och reda...

Hmmm - sedan har jag en "ticks" försöker att aldrig ha mer än tre färger på mig ... då blir det rörigt Wink

Lite summetri finns det allt här Wink

Senast ändrad av BeeBronx den tis okt 21, 2008 10:17 am, ändrad totalt 2 gånger (Orsak för redigering : särskrivning ... bläääää)
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Hur summetrisk är DU? Empty Nada :D

Inlägg  Rivendells Cathrine tis okt 21, 2008 11:03 am

Som du vet min kära vän så har jag
väldigt lite hängups när det gäller sådana där saker.

Jag gillar att varje individ passar med dem själva och framförallt så är jag ganska snål Wink

TÄNK att två så olika personer kan tycka så mkt om varandra och ha så få konflikter.....

Vá bra att vi är OLIKA va Wink

KRAMIS - Och ang tönt-tråden... Jag tittar väldigt lite på TV, jag tittar på Tv-serier i följd på en natt eller en dag. Hinner liksom aldrig att sätta mig ner och följa något program på TVn varje vecka så då är det ingen idé...

OCH tönt kommentaren var väldigt spontan och berodde eg mest på att Kattis ÖVERGAV mig i ett telefonsamtal som jag hade tänkt kunde pågå minst hela min kvällsstädning och kvällspromiss för att titta på STJÄRNOR på IS.... Min besvikelse ledde till den kommentaren Wink
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133

Inlägg  Mirka tis okt 21, 2008 11:56 am

Jag är definitivt mer en Cathrine än en Cattis. Jag förordar olika färger för varje hund på olika saker. Underlättar även med förvirrade hussar när man kan säga stor röd skål till stor röd vovve, den andra stora till den andra stora å liten skål till liten valp. Laughing

Fast ibland önskar jag att jag hade en liten Cattis å då brukar jag ringa henne men hon kommer ju aldrig å fixar Shocked

Mirka

Antal inlägg : 42

Inlägg  Rivendells Kattis tis okt 21, 2008 12:25 pm

YES! Jag är inte ensam...! bounce

Tezzan: Du har så rätt så rätt.... SYMMETRI ser till och med mer rätt ut! Ordning och reda...! Wink

Cathrine och jag drar faktiskt jämt i det mesta trots att vi är så olika! Och jag tänker oxå på det ibland... att vi tycker så mycket om varann ändå! Men det är nog det som är grejjen... vi kompletterar varandra!

Sen det här med TÖNT... jag vet så väl att hon skojjar med mig, så det är ju därför jag vågar skriva om det här ju! KRAAAM Cathrine!

Sanna: SKAFFA GENAST EN TILL! Röd, vacker och härlig! Very Happy
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Inlägg  Mirka tis okt 21, 2008 12:50 pm

just ja jag glömde en sak

Cattis: Hur kommer det sig att du å Cathrine inte är med symetriska? E det så att du helt enkelt misslyckats där? lol!

Mirka

Antal inlägg : 42

Inlägg  Rivendells Kattis tis okt 21, 2008 1:23 pm

Mirka skrev:just ja jag glömde en sak

Cattis: Hur kommer det sig att du å Cathrine inte är med symetriska? E det så att du helt enkelt misslyckats där? lol!

Hehehehe.... neeee! Inte misslyckats... ingen regel utan undantag! Wink

Ring du bara! Ordningsakuten är alltid i tjänst! Surprised Nu bor jag ju närmare oxå!

Pia: SKÖNT att höra! Näääästan så att du är strået vassare än mig då!

Lotta: NEJ, jag skulle inte kunna ha grön kamo med rosa... däremot beige kamo ihop med rosa... i allra nödaste fallet! Annars föredrar jag SAMMA.... eller inte samma... likadana! Very Happy
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Inlägg  ligistenzelda tis okt 21, 2008 1:31 pm

haha jag har totalt misslyckats med matchningen och då har jag bara EN hund. Har bara ett koppel som är rött/svart som jag har till resten av skräpet i hundlådan, gult reflexhalsband, svart läderhalsband, camo-sele osv osv.

Skulle nog vara lite mera symetri om jag vore rikare. Har tom udda tallrikar och glas Razz

ligistenzelda

Antal inlägg : 611
Registration date : 08-10-13

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet