PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Nåt kul för att få veta lite mer om varann...?!

+7
BeeBronx
herrHarry
Madde med Fhebie
Meile
Eva - Cha'diaz kennel
Saila
Rivendells Kattis
11 posters

Gå ner

Nåt kul för att få veta lite mer om varann...?! Empty Nåt kul för att få veta lite mer om varann...?!

Inlägg  Rivendells Kattis lör okt 18, 2008 9:47 pm

Jag börjar! Tänkte att vi kan skriva ner såna saker som man tror att folk inte vet om en... Får se hur många som vågar hänga på, annars är det ju bara jag själv som gör bort mig..! Shocked

Min största last: POPCORN! Kan äta det hur ofta som helst... som lunch eller middag... mellis eller kvällsgottis... Helst kastrullpoppade på gammalt vis... i aluminiumkastrull med olja och liiite smör. Sen Pepsi Max... kan inte leva utan det! Wink En annan sak som jag brukar få konstiga blickar när jag beställer är pizza med oxfilé, lök, bea.... sen banan och curry! Prova... MUMS!

Samlar på: Älgar... allt som har med älgar att göra... Har ingen älgspillning dock... Vill inte ha heller! Hade en stor motorvägsskylt "Varning för älg" i tonåren... istället för bilder på stjärnor och killar... så hade jag älgar på väggarna...! Samlar även på kokböcker... det är knäppt... för jag lagar aldrig mat efter recept!

Min bästa sida: Glad nästan jämt! Ser det mesta med positiva ögon.

Min sämsta sida: När jag blir arg, vilket händer väldigt sällan, så blir jag väldigt arg. Kan ha svårt att vara objektiv och räkna till tio innan jag exploderar. Det visar sig ibland i min privata blogg... Stackars Cathrine, hon får ibland ringa och prata ner mig på jorden! silent

Jobbar med: Började direkt efter skolan med att jobba som montör i säkerhetsbranschen, har sen jobbat mig uppåt och är nu servicetekniker. Har varit "lärare" oxå under en period, hållt kurser i säkerhetsteknik.

Lämnar nu vidare till nån annan som vågar avslöja nåt om sig själv... Basketball Tar nån emot passningen?? Cool
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Nåt kul för att få veta lite mer om varann...?! Empty Sv: Nåt kul för att få veta lite mer om varann...?!

Inlägg  Saila lör okt 18, 2008 10:04 pm

ÅH! Detta var en kul grej....hakar på direkt

Jag är......en periodare, men inte på alkohol som man kanske tänker på direkt utan på ALLT. Oftast handlar det om något att äta. Tyvärr är det ju oftast något onyttigt När jag hittat en grej så håller jag på i veckor/månader. Nyligen var det Center. Innan dess var det dammsugare (ni vet de där kondisbitarna med marsipan och choklad) och så pepparkakor. Pepparkakorna har jag börjat med nu igen.

Jag ÄLSKAR.......MJÖLK! Jag dricker en massa mjölk, i snitt säkert 2 liter/dag. Mjölken är ofta ett tillbehör till mina "perioder".

Jag prenumererar på... eller köper varenda mattidning som finns. Älskar att läsa recept och titta i tidningarna. Ofta går jag upp på natten när jag vaknar, tar ett glas mjölk och ett paket pepparkakor och läser en mattidning.

Jag har varit besatt av... delfiner! Precis som Kattis har med älgar så har jag en massa saker med delfiner. Detta har dock börjat mattas av men jag älskar delfiner fortfarande. När jag varit på Kolmården har jag sett delfinshowen typ 5ggr i rad

Min bästa sida Jag har ett behov av att hjälpa andra. Tycker att jag ofta ställer upp i ur och skur för att hjälpa till om någon behöver det.

Min sämsta sida Har ganska lätt för att bli irriterad och utan någon större anledning ibland också. Känner bara sån irritation ibland att jag måste gnälla Embarassed

Jag är duktig på att laga mat. Med det menar jag inte att jag gör världens gourmetmiddagar men jag är duktiga på att komma på "recept" eller ändra recept till att passa våran smak bättre. Klart, alltid har man inte lyckats, men det gäller att våga och ta ut vängarna

Uppdaterar lite med ny info....

Jobbar med: När jag inte är mammaledig så är jag sjuksköterska inom den akuta äldrevården. Varit detta i över 5 år nu och stormtrivs

Senast ändrad av Saila den ons okt 22, 2008 10:25 pm, ändrad totalt 1 gång
Saila
Saila

Antal inlägg : 110
Registration date : 08-10-09

http://www.zepzax.com

Nåt kul för att få veta lite mer om varann...?! Empty Sv: Nåt kul för att få veta lite mer om varann...?!

Inlägg  Rivendells Kattis lör okt 18, 2008 10:13 pm

Härligt Saila! Kuligt att veta om dig! lol!
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293

http://www.rivendells.se

Inlägg  Eva - Cha'diaz kennel sön okt 19, 2008 12:31 am

Sånt här roligt hakar jag oxå gärna på!!! Very Happy

Min största last: Tragiskt nog har jag förvandlats till en sån där "kille" som alla tjejer gnäller på...att deras killar minsann sitter fastklistrade vid datorn....ehhh, det är jag det! Embarassed

Samlar på: ...kan man väl säga att jag gör, på sätt och vis...vare sig jag vill eller inte...klarar nämligen inte av att slänga tidningarna jag prenumererar på, vilket betyder att jag har oändliga kartonger med serietidningar, böcker från bokklubbar, "Hundsport", "Hundsport Special", (självklart oxå "Notisbladet") och nu på senare år även "Vi föräldrar", puh...och plats tar de juh!!!! Rolling Eyes Så min son kommer att kunna frossa i "Min Häst" när han vill, hehe! Wink

Min bästa sida: Glad för det mesta! Är en sån som ser glaset som halvfullt! Very Happy

Min sämsta sida: Har väl en en viss labil sida Embarassed som tittar fram lagom till "veckan före"...då jag formligen förvandlas till ett monster Twisted Evil Iofs, så brukar jag passa på att ringa och skälla ut folk (senast drabbad; Försäkringskassan) under min pms-terror...då jag annars är för snäll (läs; mesig) att göra det! Cool Hehe, ja ni ser klarar inte ens av att beskriva min sämsta sida utan att försöka peta med nåt positivt! Embarassed Wink Jaja, kan väl avsluta med att erkänna att jag kan vara aaaaningens långsint, affraid tycker jag någon har "skitit i det blå skåpet" så ska det mycket till innan de hamnar på min "good side"!!

Jag ÄLSKAR: Ja, en last som jag haft sen barnsben är att läsa, japp...och det får gärna vara en thriller...och finns det en seriemördare med så kan det mycket väl hända att jag sträckläser. Razz Ja, sen har vi ju den där datorn...och på den så förekommer i princip enbart hundrelaterade saker...för visst är det roligt att gräva i stamtavlor?!!! geek Very Happy

Jobbar med: Jobbat på ett LVU-hem, som biståndshandläggare...också tillbaka på LVU-hem.
Eva - Cha'diaz kennel
Eva - Cha'diaz kennel

Antal inlägg : 111
Registration date : 08-10-12

http://www.chadiaz.com

Inlägg  Meile sön okt 19, 2008 2:00 pm

Min största last:
Har två - sourcream & onion-chips och saltlakrits/salmiak. Kan äta mängder av sourcream & onion-chips utan att ens märka att jag äter. När jag bodde själv kunde jag ibland trycka i mig två påsar chips till middag - inget annat. Nyttigt...who cares...det var GOTT!!! What a Face

Samlar på:
Cert... Wink Nä, skämt åsido - är ingen toksamlare sådär, men samlar faktiskt på rottweilerfigurer i sten eller keramik eller liknande. Har en hel hylla full med alltifrån pyttesmå till en del ganska stora, och flera har jag köpt i USA. Totalt är de 26 st nu (om jag räknar in en i metall och en i glas också), och fler lär de bli. Men jag köper inte vad som helst, utan jag ska tycka om dem och "känna för dem", annars får det vara.

Tidigare samlade jag också på modellhästar i olika storlekar, och var även aktiv i Svenska Modellhästföreningen i många år. Har väl c:a 200 modellhästar på vinden i blandade storlekar och prisklasser - alltifrån 200 kr till 3-4000 kr. Men allteftersom jag blev mer och mer aktiv med hundarna så rann modellhästarna ut i sanden, och nu ligger de som sagt på vinden sedan några år (inte de allra finaste). Ska väl kanske sälja av några av dem, för det är ju synd att de ligger där och dammar till ingen nytta när de kan glädja någon annan mer aktiv samlare.

Min bästa sida:
Öh, jag tror att det är min diplomatiska sida. Jag tycker om att se problem ur olika infallsvinklar och diskutera fördelar och nackdelar med alla synsätt, vilket gör att jag är ganska diplomatiskt lagd, och ofta kan resonera med folk utan att hetsa upp mig alltför mycket. Jag upplever det så själv iaf.

Och sedan tycker jag om att försöka se allting från den positiva sidan. Så långt det är möjligt iaf.

Min sämsta sida:
Hmm...tja...om jag blir lite väl "engagerad" i en diskussion så har jag tyvärr förmågan att ta lite för stor plats. Jag har en tendens att dominera i diskussioner och verka lite "besserwisser"-aktig om det gäller något som engagerar mig. Detta är jag dock medveten om, så jag försöker dämpa mig när jag märker att jag börjar "komma igång"... silent

Jobbar med:
Att få styrsel på min niomånaders rottweilertik! Shocked

Nä så farligt är det inte. Har jobbat i nästan tolv år som försäkringshandläggare/skadereglerare på Agria (sedan jag flyttade till Malmö har jag haft distansarbetsplats), men slutade där sista augusti och ska försöka hitta ett nytt jobb här nere i Skåne istället. Har sökt lite olika varianter, så vi får väl se var jag hamnar.

Jag läser::
Fantomen. Yup, han är min hjälte på vit häst, och har varit det ända sedan jag var riktigt liten. Gillar honom fortfarande, och köper gärna tidningen när jag ändå är och handlar. Har av någon anledning dock aldrig prenumererat... confused

Sedan blir det förstås en väldig massa hundtidningar, hemvärnstidningar, och en och annan vetenskaps- eller faktatidning också.

Och Nemi!

Böcker läser jag också en hel del - och då får det gärna vara deckare/thrillers, fantasy, eller historiska romaner. study

Jag har varit besatt av:
Hästar! Jag har varit en riktigt klassisk "hästtjej" som red på ridskola i flera år, drömde om en egen häst, läste Min Häst och kunde cykla flera kilometer bara för att komma till en hage där hästar gick på bete.

Tycker fortfarande om doften av hästar, och...tja...en vacker dag kanske...

Jag är duktig på:
Att skriva Har alltid tyckt om att skriva (skrev drösvis med egna berättelser när jag var yngre), och har alltid fått höga betyg på uppsatser och sånt. Har också alltid varit bra på att formulera mig i texter och annat.

Sedan tror jag att jag är bra på att organisera/planera också. Är lite av ett kontrollfreak när jag vet att jag har ansvaret för någonting, och tycker inte om att lämna någonting åt slumpen. Så det brukar bli ungefär så som jag har tänkt mig när jag har planerat någonting.

Har jag däremot inte ansvaret så har jag inga problem med att bara flyta med och inte lägga mig i överhuvudtaget. Känns riktigt skönt. flower

Jag är usel på:
Att passa tider. Har alltid varit det och kommer nog tyvärr alltid att vara det. Det har blivit bättre med åren, men är fortfarande inte bra. Jag kommer ofta med andan i halsen till utställningar och annat, och det har hänt fler än en gång att jag har fått rusa in i ringen direkt med ett vanligt koppel på stackars oförberedda Meile då vi har kommit precis när vår klass ska börja. För mig är det oerhört praktiskt att varken rottweiler eller pinscher behöver någon pälsvård innan de ska ställas ut...

Min familj och mina vänner har väl vant sig med åren, för nu verkar det faktiskt som om de helt kallt räknar med ett extra spann på en kvart-tjugo minuter ungefär innan jag poppar upp. Ingen har sagt något, men det verkar misstänkt... Suspect
Meile
Meile

Antal inlägg : 60

http://www.asynjans.se

Inlägg  Madde med Fhebie sön okt 19, 2008 3:10 pm

Min största last: Cigaretter och skräpmat. Mcdonalds är en av mina största laster. Jag skulle lätt kunna äta det varje dag utan att tröttna... Inte bra!

Samlar på: Elektroniska prylar. Det är väl egentligen inget jag samlar, men jag är elektroniktokig. Kameror, laptops, mobiltelefoner, tv-apparater. Jag äger aldrig mer än en av varje sak samtidigt, men jag byter ofta och gärna. Det kanske egentligen är en last?

Min bästa sida: Lätt till skratt, brinner för det jag för tillfället gör.

Min sämsta sida: Dåligt tålamod, hatar köer och att vänta. Vill att saker ska ske helst igår. Blir besatt av mina projekt.

Jobbar med: Just nu pluggar jag till socionom. Har ett drygt år kvar, och sen så får vi se. I framtiden vill jag kunna kombinera mitt arbete med ungdomar med sociala problem, med mitt djurintresse.

Jag läser::
Allt förutom studentlitteratur. Jag älskar böcker, gärna Unni Drougge eller Jonas Gardell.

Jag har varit besatt av:
Svamp. Eller, det är jag väl fortfarande. Och, det är inte några konstiga svampar, utan helt vanliga matsvampar, jag pratar om. Varje höst så slår svampfebern till, och jag springer över stock och sten för att plocka det mesta i min väg. Och varje år vid den här tiden så sitter jag med mer torkad och fryst svamp än en människa kan göra av med. Jag brukar skänka bort en del...

Jag är duktig på:
Att se fram emot saker. Har svårt för att leva i nuet, utan jag är alltid på väg mot nånting. Sen om det är nåt positivt vet jag inte...

Jag är usel på:
Att ta tag i saker och ting. Skjuter alltid upp saker, och får ångest över att det är så mkt att göra jämt.

Madde med Fhebie

Antal inlägg : 9

http://www.nogg.se/kurrfhe

Inlägg  herrHarry sön okt 19, 2008 3:51 pm

Sånt här är ju superskoj att läsa om, jag ska berätta lite knasiga saker om mig...

Jag är rädd för: Insekter... Främst getingar. Jag försöker verkligen behärska mig, men det går inte alls. Jag har på grund av detta gjort hunden rädd för allt smått som flyger.

Jag har gjort: hoppat bungyjump, kört polisbil med sirener när jag sommarjobbade på polisen på Åland, åkt ambulans när jag trillade av hästen lite olyckligt, sprungit motsols i Rökerirondellen på Åland (studentnatten), voltat med min pappas bil och klippt upp ett lättklätt par som satt fast i handbojor med en bultsax efter att vi skjutsat dem till polisstationen (sommarjobbet igen - var händelserikt).

Jag myser: när min sambo pillar mig i öronen med en tops - underbart! (Ja, lite småäckligt tycker säkert vissa, men testa, jag lovar att du kommer att gilla det...). Att pilla på sårskorpor är ockås mysigt, andras likaväl som mina egna!

Mina bästa sidor: Jag är snäll, engagerad, positiv och optimistisk. Jag är även en hejare på att aldrig ge upp - dvs jag är fem gånger mer envis än pinschern! Tydligen...

Jag är duktig på: Att träna hund och att jobba med hemsidor. Jag är även duktig på att minnas telefonnummer och registreringsskyltar - kan vara bra att ha ibland!

Jobbar med: Just nu är jag mammaledig åt underbara Agust. Annars jobbar jag som lärare på en 1-6 skola. Ett jättekul arbete, ingen dag är den andra lik!
herrHarry
herrHarry

Antal inlägg : 548

http://herrharry.se

Inlägg  BeeBronx sön okt 19, 2008 4:28 pm

herrHarry skrev:Jag myser: när min sambo pillar mig i öronen med en tops - underbart! (Ja, lite småäckligt tycker säkert vissa, men testa, jag lovar att du kommer att gilla det...). Att pilla på sårskorpor är ockås mysigt, andras likaväl som mina egna!

EMMMMMMA - örk.... Wink
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634

http://www.beebronx.com

Inlägg  Elenya's ons okt 22, 2008 1:35 pm

Min största last: POPCORN (där håller jag med Kattis, jag kan äta de JÄMT!) och en viss återkommande vecka i månaden... NUTELLA!

Samlar på: Vänner!! hmm... alltså TV- serien tongue

Min bästa sida: Jag är bra på att se de positiva i de mesta... Glad nästan jämt!

Min sämsta sida: Jag är ooootroooligt envis! När jag väl blir arg så blir jag ARG!

Jag Älskar: Mina hundar, hundar har alltid varit en del av mej och jag skulle INTE kunna tänka mej ett liv utan just hundar!!

Jobbar med: Just nu jobbar jag i min egna Djuraffär!
Elenya's
Elenya's

Antal inlägg : 103

http://www.elenyas.se/

Inlägg  Mirka ons okt 22, 2008 8:30 pm

Storsta last: Måste vara tvn då jag inte ens kan somna om inte den står på och som nr 2 kommer mobilen som e min livlina. Å då menar jag det klarar inte ens av att gå till dagis med sonen utan att ha den vid örat. (å med tanke på att jag samtidigt har en tvillingvagn med 2 barn, 2 kopplade hundar å en lös valp på släpp så......... Very Happy )

Samlar på: Små spritflaskor. (å nej de får inte drickas!!!), Tv-serier på DVD och om du frågar min mamma, HUNDAR Wink

Bästa sida: Jag e nog ganska duktig på att finnas där för mina vänner när de behöver mig

Sämsta sida: Mitt temperament e inte alltid så bra att ha å så min förmåga att påbörja projekt, jag kastar mig in i dem med hull å hår för att sedan stå ut typ 2 veckor å sen dör det ut. Kommer ihåg när jag börja med hunderiet å kenneln att mamma va skeptisk, ni vet Mirka med hennes ideer men nu har hon gett upp å förstått att den här iden verkar bli kvar.....

Mirka

Antal inlägg : 42

Inlägg  stina o canyo ons okt 22, 2008 8:36 pm

Min största last: championer, låter hemskt men såå gott o så ska de vara färska. Om man får ha 2 då måste det andra vara choklad. spelar inge roll vad för något. men är jätte svag för mörk helst över 60%.

Samlar på: tops, har massor av dem. å det bästa är att man kan ha dem till allt nästan, även rengörningsmedel. har mängder av det

Min bästa sida: lojal o social.

Min sämsta sida: envis som jag vet inte.

Jag Älskar: canyo så klart. hundar occh att träna med dessa

Jobbar med: väktare men pluggar även till lärare

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Inlägg  Gonzo ons okt 22, 2008 9:40 pm

Min största last: GODIS!!! Fikabröd, you name it, allt som gör livet värt att leva Wink . Som även tyvärr sätter sina spår på figuren. Men hittade ett ordspråk som passar mig ypperligt: "En kvinna utan mage, är som en säng utan kudde"

Samlar på: Dammråttor för tillfället Embarassed . Annars är det nog hundar, inte fanatiskt men är det nåt fint med en hund på köper jag det.

Mina bästa sidor: Ärlig, lojal, social, ganska driftig när det är nåt jag brinner för.

Mina sämsta sidor: Ibland har jag lite dåligt morgonhumör(gå upp typ 05.00 för att jobba uäk), envis (fast det kan vara bra med ibland), när det finska tempramentet kommer fram (väldigt sällan obefogat men ändå).

Jag älskar: Min familj, hundarna, syskon (4 st), mamma, vänner mfl. Semester är alltid "nice". Att åka iväg med sina hundgalna kompisar på olika hundaktiviteter m.m.

Jag hatar: Orättvisa, "vända kappan efter vinden"-människor, spindlar, fästingar & mycket annat dumt här i världen.

Jobbar med: Har jobbat på Surahammars Bruk i 9 år nu. Vi håller på med elektroplåt.

Det var lite grann om mig Very Happy !
Gonzo
Gonzo

Antal inlägg : 57

http://azgo.blogg.se

Inlägg  Eva - Cha'diaz kennel tor okt 23, 2008 12:00 am

Mirka skrev:

Bästa sida: Jag e nog ganska duktig på att finnas där för mina vänner när de behöver mig

Jaaaa...och KRAAAAAAAAAAAM på dig för det!!!!!!!!!!!! I love you Very Happy
Eva - Cha'diaz kennel
Eva - Cha'diaz kennel

Antal inlägg : 111

http://www.chadiaz.com

Inlägg  Sponsored content

Sponsored content

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet