PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Taran på Zormas Kennel

2 posters

Gå ner

Taran på Zormas Kennel Empty Taran på Zormas Kennel

Inlägg  Zormas fre okt 17, 2008 9:11 pm

hei!!

siden mine pinschervenner stort sett er svenske, for vi er ikke så mange i Norge, så joiner jeg dere med mitt selskap!!

Jeg er oppvokst med hunder, dvs den norske elghunden, grå og svart. Da jeg dro hjemmeifra for å studere juss i den store byen Oslo, kom lengselen etter en egen hund kjapt. Jeg skaffet meg Dobbisen Vilma hos Schwimas Kennel, en helt latterlig snill og go hund som er ei kløne uten like Very Happy

Min sambo, nå ektemake, flyttet hjem for en stund for å studere i hjembyen og savnet hunden vår fryktelig, så...en gang vi hilste på våre oppdrettere, hadde de et pinscherkull hjemme. Vi skulle bare låne en valp en helg... vi leverte henne tilbake...men hentet henne igjen neste dag... for ...Zorry ville vi ha!

Vi ... eller jeg, var interessert i utstilling og meldte våre to håpefulle opp på alt i nærheten. Dobbisen var IKKE interessert i utstilling og la seg ned for å sove i ringen...hun veier 38 kg... så det var ikke lett for lille meg å dra henne opp og få henne i posisjon... Zorry derimot, var et naturtalent, og fikk championtittelen ganske kjapt. Rundt på disse utstillingene fikk jeg ofte spørsmål fra andre om jeg ikke skulle ha ett kull på henne. Jo, ja kanskje, men jeg ville ha kennelnavn først. Tiden gikk og vår lille logrefrøken begynte å samle på årene. Jeg fikk det travelt, men jeg hadde allerede kontaktet Lilla Enebys kennel for å få bruke deres Bronx. Men da tiden nærmet seg hadde Bronx skiftet eier, og da kom jeg i kontakt med Pia på Beebronx Kennel.

Så fikk vi kennelnavn, som er en kombinasjon av våre to, Zorry og Vilma og vi har hatt to kull til etter dette. Jeg fikk også æren i å få kjøpe Duffyco's Nelson fra Lilla Enebys. Han er ute på for, og jeg har mange visjoner og tanker om hva jeg vil ha ut av han. Jeg har også en tispe ute på for fra vårt forrige kull, Zormas Cagnettas Coz. Så min stall er to pinscher tisper, en hannhund og en dobbis! Jeg har også fått to små barn, en gutt på 2 og ei jente på 6 mnd, så akkurat nå vil hjertet mere enn jeg makter med tanke på videre planlegging av kull, trening etc. Men tankene og fremtiden er der.

Vi hørs Basketball
Zormas
Zormas

Antal inlägg : 9
Age : 47
Ort : Elverum, Norge
Registration date : 08-10-11

http://www.zormas.com

Till överst på sidan Gå ner

Taran på Zormas Kennel Empty Sv: Taran på Zormas Kennel

Inlägg  BeeBronx sön okt 19, 2008 1:33 pm

Hola Taran - VÄLKOMMEN... godistoppen

Du får mer sen om historien kring din uppfödda Diva som i helgen gått i drevet - älgjakt - och varit underbart duktig på det!!!!
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet