PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

OBS "Nya" Championatregler i Danmark

3 posters

Gå ner

OBS "Nya" Championatregler i Danmark Empty OBS "Nya" Championatregler i Danmark

Inlägg  Poppis sön sep 20, 2009 2:18 pm

Jag hade totalt missat de "nya" reglerna i Danmark för Championatbestämmelserna och därför trodde vi att Frost blev DKUCH förra veckan vilket inte stämde när jag kolla med DKK, men han tog sitt 3e Cert i dag i Danmark så nu är han DKUCH på riktigt.

De nya reglerna är så att antingen tar man 3 cert i Danmark och blir DKUCH eller så måste man först vara champion i ett annat FCI land innan man tar ett cert i DKK och får använda det för att bli DKUCH. Man får med andra ord aldrig spara ett cert för att använda det senare. vad jag hört i dag så har Norge också ändrat sina regler, så nu har Danmark, Norge och Finland samma gällande att man inte får spara cert.

Dessa regler vet inte så många om kan jag gissa och det tråkiga är att det finns de som missat det och tror att sina hundar uppnått titeln fast dom inte har det på riktigt, jätte tråkigt tycker jag och därför går jag ut med det här på forumet, jag själv missade ju det tom.
Poppis
Poppis
Admin

Antal inlägg : 98
Age : 53
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://www.poppis.be

Till överst på sidan Gå ner

OBS "Nya" Championatregler i Danmark Empty Sv: OBS "Nya" Championatregler i Danmark

Inlägg  Rivendells Kattis sön sep 20, 2009 4:13 pm

Hoppla! Ja, det är nog ett par hundar som inte är champions i Danmark då... tråkigt för dom ju!

Men grattis till Frost "riktiga" championat! Härligt att köra tre cert och göra det på det sättet!

Ghibli har ju två "små"-cert i Norge... han tog dem på en resa till Oslo som vi trodde skulle ge oss mer än vad det gjorde... Och detta var ju efter han vart svensk champion. I Norge var (är?) det ju skillnad på certen, små eller storcert. Vilket vi inte visste... såååå OM Ghibli (och hur stor risk är det att jag drar iväg med honom NU) skulle ta ett storcert skulle han vara Norsk Champion... på riktigt! Inte fått det på ett cert som många andra..

Hahaha! Bitter??? Så klart jag är bitter! Very Happy Han var BIR två dagar i rad! Men men, visst är det kul med utställning...! Question

Likaså trodde jag att han borde ju ha varit SKBV... så mycket som han har vunnit i sina dar... Men ICKE! Hahaha! När han ställdes i Gävle för två år sen... trodde jag att han skulle få det sista kortet... Och då vann han veteranklassen med HP... Snopet! Nu är han 11,5, snart 12 år och kommer att vara den coolaste och bästa hund jag nånsin ägt! Oavsett titlarna...

Så nu... är han iallafall den bästa av dom bästa, i mina ögon! Avundas mig grön på allas titlar... men inser ju att allting är ju inte som man tror alla gånger. Mitt svar spårade ur lite... hihihi... men jag menar mest att det är ju inte så lätt att hålla koll på reglerna... *suck*
Rivendells Kattis
Rivendells Kattis

Antal inlägg : 293
Age : 48
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

OBS "Nya" Championatregler i Danmark Empty Sv: OBS "Nya" Championatregler i Danmark

Inlägg  Gäst sön sep 20, 2009 7:21 pm

Grattis till championatet idag då och tack för infon (även om mina vovvar inte är berörda).

Kattis - Det är väl klart att det bara är titlarna som räknas! Wink

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

OBS "Nya" Championatregler i Danmark Empty Sv: OBS "Nya" Championatregler i Danmark

Inlägg  stina o canyo sön sep 20, 2009 10:30 pm

hmm canyo har ju tagit cert i norgen en gång. gäller reglerna för cert man tar nu eller om man tidigare tagit cert?

stina o canyo

Antal inlägg : 145
Ort : Borås
Registration date : 08-10-14

http://cennan.blogg.se/

Till överst på sidan Gå ner

OBS "Nya" Championatregler i Danmark Empty Sv: OBS "Nya" Championatregler i Danmark

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet