PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Värt att veta om utställning

Gå ner

Värt att veta om utställning Empty Värt att veta om utställning

Inlägg  Gäst sön jul 12, 2009 3:44 pm

Eftersom jag själv äntligen har fått lära mig efter 3 år när man får hämta ut priser i pristältet tänkte jag att det kanske är fler som inte vet det (kan ju alltid hoppas att jag inte är den enda Laughing Embarassed ).

På alla officiella utställningar finns det ett pristält. Detta tält består av saker som man får välja mellan om ens hund vinner något av följande:

HP
CK
CERT
Championat
BIR
BIM

För att kunna hämta ut priset så måste man ta med sig sin kritiklapp som man hämtar hos ringsekreteraren efter att ens hund är färdigbedömd (i vissa fall så kan ringsekreterare springa efter en och skrika på en att man ska komma ihåg den har jag hört . . . hrm Embarassed ). Blir ens hund BIR eller BIM så kan man istället för pris hämta ut ett inteckningskort som går att använda i pristältet på andra utställningar ifall man för dagen inte hittar något passande.

Fyll gärna på i tråden om ni har fler tips som kanske inte är så lätt att veta från början Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Värt att veta om utställning Empty Sv: Värt att veta om utställning

Inlägg  Anna sön jul 12, 2009 9:40 pm

Man får även ett så kallat inteckningskort om hunden vunnit CERT eller CACIB men man kan bara få ETT inteckningskort per hund. Inteckningskortet har ett värde av 100 kronor och har ett sk "bäst före datum" och man kan inte använda dessa till att betala utställningar med (som hos SSPK...) men på vissa utställningar kan man använda inteckningskorten som "kontanter" hos knallarna men som sagt inte på alla utställningar.

Man kan även KÖPA rosetter utöver det pris man "får"....har hunden inte fått minst HP så "får" man inget "pris" (gratis) i pristältet.....
Har hunden fått ett 2a pris i kvalite eller ett 3e pris i kvalite kan man om man vill köpa en blå (2) eller gul (3) rosett.
Har däremot hunden fått KEP eller 0a finns inga rosetter att köpa.

Anna

Antal inlägg : 169
Age : 51
Ort : Vargön
Registration date : 08-10-10

http://goto.glocalnet.net/romfartuna

Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet