PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Tvååker - Domarfrågor

3 posters

Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Tvååker - Domarfrågor

Inlägg  Gäst mån jun 08, 2009 10:12 am

Är det någon som ställt för Britta Roos och Yvonne Cannon som dömer i Tvååker och kan berätta vad de gillar för typ av hund? Är i valet och kvalet om jag ska anmäla . . .

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Sv: Tvååker - Domarfrågor

Inlägg  Sanna&Kelly mån jun 08, 2009 11:48 am

Ställde för Britta förra året i Köping och hon gav Kelly en 2:a och den sämsta kritiken han någonsin fått, det var inte mycket som var rätt på honom. Trist att hon tyckte att han var så "ful" men det som tog priset var att hon anklagade Kelly för att han ganska platta tassar! Det andra i kritiken kan jag inte argumentera emot men just det där med tassarna.. Säga och tycka vad man vill om Kellys utseende men han har INTE platta tassar, de är mycket väl knutna och fina. När hon skriver en sådan kommentar om ett par bra tassar så undrar jag för det första hur hennes kritik ser ut på en hund som har mindre bra tassar och för det andra, vad önskar hon egentligen för ett par platåtassar hos en pinscher?! De skulle jag vilja se! Razz
(Som ni hör så upprör detta ämne mig... Evil or Very Mad Wink )

Det är som är anmärkningsvärt med det hela är att hon är en såpass kritisk/hård domare, men hon lät ändå Kelly passera storleksmässigt, det var inte pga av höjden han fick sin 2:a och höjden är ju ändå hans största fel. Det är lite konstigt.
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Domare.

Inlägg  Rivendells Cathrine mån jun 08, 2009 12:29 pm

Hej!

Tyckte mycket om henne i Köping Wink
Secret fick BIR. Hon skulle nog inte gilla Emir som inte är så showig men jag funderar på att åka med Secret & Gracie dit. Eventuellt tar jag även med Chili.

Dit vill jag, kommer hem från USA på onsdagen och drar sedan iväg, Kattis säger att jag är tokig och det är nog sant.

KRAMIS

Cathrine
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Sv: Tvååker - Domarfrågor

Inlägg  Gäst ons jun 10, 2009 11:48 pm

Men dåså! Har hon inget emot stora hundar så är jag nöjd! Ofta verkar kvinnor gilla mer nätta pinschrar och män de större men det låter ju finfint det ni skriver!

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Sv: Tvååker - Domarfrågor

Inlägg  Sanna&Kelly tor jun 11, 2009 12:38 am

Ja, hon kommer säkert gilla Totte! Men fluffa upp tassarna ordentligt bara innan ni går in i ringen! Wink
Sanna&Kelly
Sanna&Kelly

Antal inlägg : 642
Age : 44
Ort : Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.barkingkelly.se

Till överst på sidan Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Sv: Tvååker - Domarfrågor

Inlägg  Gäst lör jun 13, 2009 11:42 pm

Sanna&Kelly skrev:Ja, hon kommer säkert gilla Totte! Men fluffa upp tassarna ordentligt bara innan ni går in i ringen! Wink

Haha. Får anställa en "special fluffer" Laughing .

Någon mer som kommer eller kan jag tänkas bli helt solo?

Championhanar

Rivendells Cúthalion

Unghundstikar:

Oakwoods Time to Winsome

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Sv: Tvååker - Domarfrågor

Inlägg  Poppis sön jun 14, 2009 10:40 pm

Hon gillar absolut STORA hundar eftersom hon menar att Poppis e en "Hane av det mindre formatet" vilket e mycket märkligt eftersom han är av utmärkt storlek och mätt till 49,5 cm och 50 cm.
Men klart vi kommer endå, så själv blir du absolut inte Lotta:)
Poppis
Poppis
Admin

Antal inlägg : 98
Age : 53
Ort : Örebro
Registration date : 08-10-09

http://www.poppis.be

Till överst på sidan Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Sv: Tvååker - Domarfrågor

Inlägg  Gäst sön jun 14, 2009 10:44 pm

Poppis skrev:Hon gillar absolut STORA hundar eftersom hon menar att Poppis e en "Hane av det mindre formatet" vilket e mycket märkligt eftersom han är av utmärkt storlek och mätt till 49,5 cm och 50 cm.
Men klart vi kommer endå, så själv blir du absolut inte Lotta:)

Haha, om hon ser Poppis som liten så kommer hon älska Totte och tro Rebel går i valpklass Laughing .

Kul att ni kommer! Mycket roligare att inte sitta själv Very Happy

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Tvååker - Domarfrågor Empty Sv: Tvååker - Domarfrågor

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet