PINSCHER
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.

Pia på BeeBronx

2 posters

Gå ner

Pia på BeeBronx Empty Pia på BeeBronx

Inlägg  BeeBronx fre okt 10, 2008 8:56 pm

Hejsan - jag heter Pia Widerberg och är ägaren till Kennel BeeBronx - Sveriges sydligaste uppfödning av pinscher.

Familjen består av mig, Pia och min man Mats samt även Bronx, en pinscherhanne importerad från Australien, hans son BeeJay importerad ifrån Norge (Zorma´s) och Vegas, importerad från Kanada.

Utöver dem som hårar ner här hemma har jag även två fodertikar - En egenuppfödd liten plutta - BeeBronx Angel Of Mine som bor hos Annika i växjö - och en som bor hos min vän Els-Magreth - Rivendell´s Eówyn.
En foderhanne har jag gett mig på också - en liten kille från Tjeckien och KingBlack. Gildron D&D KingBlack.

Han är ett litet led i min tanke att efter varje parning skall det återinvesteras i svenska genpolen...

Tidigare hade jag även en tik som bodde hos min mamma på foder - Zormas Beloved Diva - men mamma fyllde 60 och hennes högsta önskan kunde jag ju inte förringa henne ...

Jag är uppväxt med hundar och intresset för just rasen pinscher, väckte min storasyster, Annett – en ras hon haft sedan urminnes tider....

Bronx, som kom in i mitt liv 2003 är min första alldeles egna hund. Tanken på kennel, att föda upp pinscher var inte direkt en självklarhet för mig utan det är någonting som vuxit fram genom kvällar med långa diskussioner kring rasens genetik, utseende och mentalitet - roliga samtalsämnen tillsammans med andra engagerade och involverade i rasen.
Fortfarande ringer man runt, snackar och dividerar - fram och tillbaka ... genetik och avel i stort.Hundar som man funderar och hur de skulle passa den eller den.
MITT STÖRSTA INTRESSE HELT ENKELT - PINSCHER OCH AVEL.
Jag, presonligen är inte så aktiv - tävlingsmässigt med mina hundar om man inte räknar utställning. Men jag tror på pinscher som go familjehund som kan nå långt med motiverade valpköpare som gillar utmannigar.
Hur skall man hinna allt och lite till? Wink

Ett sätt för mig att motivera mina valpköpare - för visst pressar jag dem Wink - är att vi har en intern tävling (som ajg snart skall uppdatera) så visst .... jag gillar att de tränar, tävlar och ger sig den på att lyckas!

Namnet på min kennel, BeeBronx har jag valt eftersom det var viktigt för mig att få en naturlig kopplig till de två individer som gjort mig så förälskad i denna rasen - Bronx & BeeJay

Snart sitter Bronx förevigad på min axel - cheers

Min första kull - A-kullen, är inte så gammal och ännu har de inte mer än visat sina tåspetsar ... men mina förhopningar är stora om dem och Wink på deras ägare - som jag verkligen har fått underbara lyckoträffar med!!!

Så - utöver detta ... stora planer på B-kullen, som blir väldigt mycket jobbigare att lyckas pricka in. MEN spännande att få till!
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Pia på BeeBronx Empty Sv: Pia på BeeBronx

Inlägg  Rivendells Cathrine lör okt 11, 2008 12:19 pm

[quote=" Ett sätt för mig att motivera mina valpköpare - för visst pressar jag dem Wink - är att vi har en intern tävling (som ajg snart skall uppdatera) så visst .... jag gillar att de tränar, tävlar och ger sig den på att lyckas!
[/quote]

Humf? Detta har jag inte hört TALAS om? Hur ska jag kunna vinna tävlingar om jag inte har fått reglerna Wink


Hm.... Undrar om jag ska fixa en Rivendells tävling.....
Fast helst då en som syftar till att skämma bort sin uppfödare så mkt som möjligt Idea

Hm.... Dock är väl risken att valpköparna skämmer bort Kattis då istället, ska grunna på et hela lite så det blir bra för mig Very Happy

KRAM

Cathrine
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Pia på BeeBronx Empty Sv: Pia på BeeBronx

Inlägg  BeeBronx lör okt 11, 2008 12:34 pm

Rivendells Cathrine skrev:
Humf? Detta har jag inte hört TALAS om? Hur ska jag kunna vinna tävlingar om jag inte har fått reglerna Wink


Cathrine

Du ... foto först Wink - men när det gäller utställning och träning ... behöver väl inte motivering av mig Wink

Peta til fodervärden skal hon få all info Wink

Tävlingen ser ut så här -

The hunt for DOGtags -

Pia på BeeBronx Dogtagsaa0

Första tävling, utställning, BIRvalp, BIMvalp, ..... ck, cert, .... spår, lydnad, agility...

Interna tävlingen kommer pågå till den 25 feb - då guldklimparna fyller 1år.
Och förstapriset är en ögonlysning

Tags ges ut för -
Slutförda kurser 1

Första utställningen 1
BIRvalp 1
BIMvalp 1

Första 1;an 1
Första CK 2
Första CERT 2
CERT 1
CACIB 2
BIR 2
BIM 1
Championat 1
BIG-placering 1
BIS-placering 1
Utställ utomlands 1
Första lydnadstäv. 1
Lydnadspris 1 2
Lydnadspris 2 1
Anlagsklass godk. 1
Viltspår godk. 1
SVCH 2
Första agilitytäv. 1
Agility ej disk 1
Agility pinne 2
???
HD 1
Ögon 1
AD 1
MH 1



MEN sedan är jag noga med att påpeka att ingen hund mår bra av att bli överstimulerad VILA är viktigt och utvecklande - detta är bara för skoj skull!

OCH JAG LOVAR EN UPPDATERING GÖRS IMORGON!
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Pia på BeeBronx Empty Sv: Pia på BeeBronx

Inlägg  Rivendells Cathrine lör okt 11, 2008 1:37 pm

BeeBronx skrev:
Rivendells Cathrine skrev:
Humf? Detta har jag inte hört TALAS om? Hur ska jag kunna vinna tävlingar om jag inte har fått reglerna Wink


Cathrine

Du ... foto först Wink - men när det gäller utställning och träning ... behöver väl inte motivering av mig Wink

Peta til fodervärden skal hon få all info Wink

Tävlingen ser ut så här -

The hunt for DOGtags -

Pia på BeeBronx Dogtagsaa0

Första tävling, utställning, BIRvalp, BIMvalp, ..... ck, cert, .... spår, lydnad, agility...

Interna tävlingen kommer pågå till den 25 feb - då guldklimparna fyller 1år.
Och förstapriset är en ögonlysning

Tags ges ut för -
Slutförda kurser 1

Första utställningen 1
BIRvalp 1
BIMvalp 1

Första 1;an 1
Första CK 2
Första CERT 2
CERT 1
CACIB 2
BIR 2
BIM 1
Championat 1
BIG-placering 1
BIS-placering 1
Utställ utomlands 1
Första lydnadstäv. 1
Lydnadspris 1 2
Lydnadspris 2 1
Anlagsklass godk. 1
Viltspår godk. 1
SVCH 2
Första agilitytäv. 1
Agility ej disk 1
Agility pinne 2
???
HD 1
Ögon 1
AD 1
MH 1



MEN sedan är jag noga med att påpeka att ingen hund mår bra av att bli överstimulerad VILA är viktigt och utvecklande - detta är bara för skoj skull!

OCH JAG LOVAR EN UPPDATERING GÖRS IMORGON!


Jag tror jag nöjer mig med tävlingen "gör Cathrine glad just nu när hon är fler fastighetsägare" vilken just nu leds av XXX Wink Priset i slutet av år 2009 är en veckas hundvakt på pensionat Rivendells (företrädesvis vinner någon som redan har en foderhund så att det blir enkelt och bra....) scratch lol!

KRAM

Cathrine
Rivendells Cathrine
Rivendells Cathrine

Antal inlägg : 133
Age : 44
Ort : Nacka/Värmdö Stockholm
Registration date : 08-10-10

http://www.rivendells.se

Till överst på sidan Gå ner

Pia på BeeBronx Empty Sv: Pia på BeeBronx

Inlägg  BeeBronx lör okt 11, 2008 1:40 pm

afro
BeeBronx
BeeBronx

Antal inlägg : 634
Age : 54
Ort : Trelleborg
Registration date : 08-10-09

http://www.beebronx.com

Till överst på sidan Gå ner

Pia på BeeBronx Empty Sv: Pia på BeeBronx

Inlägg  Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet